Saturday, November 03, 2007

insandare@metro.se

Jag läste i fredagens er artikel om de amerikanska presidentkandidaterna.
Men den 3:e största kandidaten, i kampanjfinansiering och popularitet, Ron Paul nämns inte alls.
Beror detta på inkompetens från er sida eller är massmedia lika styrt i sverige som i USA där han ignoreras av media? Det är självklart medvetet eftersom vi alla är medvetna om massmedias genomslagskraft.
Han är för att hämta hem de amerikanska trupperna ifrån Irak vilket är vad majoriteten av USAs vill men vad det ekonomiska, och därmed politiska, etablissemanget är totalt emot eftersom det inte finns en bättre kassakossa än krig. Eisenhower varnade i sitt avskedstal för det militärindustriella komplexet som de facto tagit över den amerikanska ekonomin. Det är lätt att se om man tar reda på vilka företag Rice och Chaney etc är styrelseledamöter för. Givetvis har de officiellt klivit av sina stolar som de efter sina mandatperioder åter tillträder.
För den med medioker begåvning som undrar är svaret på min retoriska fråga: Ja, ja och ja.

XXXXXXXXX (mitt namn)

Vid ev publicering (Knappast troligt, eller hur!)av detta mail är mina kontaktuppgifter, som jag INTE vill ha publicerade:
XXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXX

0 Comments:

Post a Comment

<< Home