Friday, September 09, 2005

Liseberg är Satans verktyg

Mången gång har jag undrat varför man väljer en två meter hög grön kanin som symbol? Fullkomligt sinnessjukt. Svindyrt är det dessutom, Liseberg. En barnfamilj, som i allmänhet har massor med pengar budgeterade för nöjen(eller?), får punga ut med massor av pengar bara för att åka larviga uppskjut och bli genomblöt i en stock av plast. I det Vänliga Göteborg med sina Goa Gubbar får man ett leende samtidigt som man blir rånad. Jag bestämde mig att ta reda på vad det är för idiot, alternativt galet geni, som kommit på den djävulska planen med en grön kanin. Så jag mailade Liseberg: "Hej!
Jag har bara en kort fråga:
Vem kom på ide'n om att ha en grön kanin som symbol ör Liseberg?
Vad det en tävling, valde en grupp/person bland förslag etc och när skedde detta.
Vad symboliserar kaninen? (ex Den vänliga parken osv)
Tacksam för svar, skriver på en uppsats om logotyper och dess symbolism"

Hej!
Kaninen blev Lisebergs symbol 1983, då parken också firade sitt 60-årsjubileum. Innan hade det funnit en mängd olika djur i parken, men den gröna kaninen var den klart populäraste och blev därför parkens symbol.
Vänliga hälsningar
Jenny Gustafsson
Pr och press
Marknadsavdelningen
Liseberg AB
Majoriteten är sinnessjuk, får vi än en gång bekräftat.

4 Comments:

Blogger Unknown said...

tänker du sammanställa uppsatsen?

9:46 AM  
Blogger 卍卍GREFVEN™ aka The Spirit™℗®© aka Baron Wolfram von Himmelstrutz™®© aka The Great Blondino™®© aka Bräckemannen ™®©卐卐 said...

Nä. Nån uppsats har aldrig existerat. Jag ljög, helt enkelt.

1:45 AM  
Blogger Unknown said...

varför inte skriva en uppsats då?

12:31 PM  
Blogger 卍卍GREFVEN™ aka The Spirit™℗®© aka Baron Wolfram von Himmelstrutz™®© aka The Great Blondino™®© aka Bräckemannen ™®©卐卐 said...

För att göra lögnen till sanning? Det fixar "samhället" åt mig.

1:02 PM  

Post a Comment

<< Home